Jest różnica pośród promowaniem małych i dużych firm. Mniejsze, prywatne witryny internetowe mogą ograniczyć się do kampanii w mediach społecznościowych i najprawdopodobniej wyłącznie dzięki temu osiągną sukces. Bardzo duże strony dużych marek powinny postawić już natomiast na bardziej rozbudowane kampanie, obejmujące nie tylko i wyłącznie social media, niemniej jednak także naturalne wyniki wyszukiwania w Google, kampanie sponsorowane i inne kanały marketingowe.
Pozycjonowanie na lokalne frazy
Obecnie pozycjonowanie stron mocno wiąże się z popularnością urządzeń mobilnych. Z tego samego powodu duże firmy powinny pozycjonować się na słowa kluczowe lokalne. Dość zresztą powiedzieć, że Google coraz bardziej indywidualizuje wyniki właśnie pod kątem lokalnego namierzania urządzeń mobilnych. Takie lokalne SEO można uzupełnić:
Wprowadzeniem sposobów recenzowania naszych usług;
Dodaniem swojej lokalizacji do Google Maps;
Budowaniem wizerunku marki związanej z daną okolicą w social media.
Wizerunek eksperta
Duże firmy mają zazwyczaj dużą konkurencję, dlatego – w ich przypadku – promowanie strony w internecie powinno wiązać się z kreowaniem eksperckiego wizerunku. Być może bowiem sklepów w danej branży jest dużo, ale ekspertów z pewnością niedużo – a to właśnie tych ostatnich wyszukuje przeciętny użytkownik. W ten sposób produkujemy nić zaufania, relację: mistrz-uczeń, słowem: w ten sposób zwiększymy prawdopodobieństwo pozyskania stałego klienta. Tu również najistotniejsze jest, ażeby nie popełnić błędu wizerunkowego, tj. aby nie przedstawiać informacji, na których się nie znamy. Nie gorzej sprawdzić coś dwa razy lub ogólnie rzecz ujmując wstrzymać się z wygłoszeniem jakiejś tezy, niż zostać publicznie ośmieszonym jako osoba niekompetentna – to bowiem z całą pewnością nie pomoże nam w kreowaniu owego wizerunku (a straty z tego powstałe będziemy musieli de fakto długo odrabiać).
Zaangażowanie użytkownika
Kiedyś priorytetem było linkowanie, dziś jednak jest to zaangażowanie użytkownika. Z perspektywy Google wartościową jest ta strona, na której konsumenci komentują, którą oglądają, na której spędzają czas. By tak jednakże było, użytkownik musi posiadać co robić na naszej stronie. Zadbajmy więc o interesują treść, jakieś poradniki, forum, konkursy i wszystko to, co zatrzyma poszczególne osoby na dłużej.
Jak więc widzimy, pozycjonowanie strony wielkiej firmy wymaga dużego zaangażowania. To także powód, dla którego warto skorzystać z usług profesjonalnych firm pozycjonujących.
Zobacz więcej: mocne linki seo.