Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony www powinno uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w mediach społecznościowych czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już zwyczajnie specyfikacją.
Po drugie – musimy mieć co najmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów firm i precli, jednakże dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content reklamę na blogach internetowych, na portalach video, newslettery i wiele innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO nadal obowiązuje prymat świetnie wykonanej strony i mocnych linków. Wciąż więc powinniśmy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony internetowej;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z mocnych lokalizacji.
Do tego powinno się dołożyć jednakże jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga;
Tworzenia fachowych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na portalach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem ewentualnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli już więc zaniedbamy social media, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednakże na tych mediach społecznościowych robić? Dobra kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, ale uwaga: ich publikowanie musi uwzględniać odpowiedni harmonogram. Prawie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego przykładowo. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, niemniej jednak na Facebooku konieczne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po mediach społecznościowych jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto również odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeżeli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego też – jeżeli nie potrafimy wyczuć social media, o ile nie mamy wiedzy na temat linkowania itd. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Dużo lepiej zlecić kampanię profesjonaliście, ale mieć pewność, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Warto zobaczyć: pozycjonowanie stron internetowych cena.